magazin
20 évvel ezelőtt, 2001. február 1-én mutatták be a Filmszemle nyitófilmjeként a Werckmeister harmóniákat. Tarr Béla és Krasznahorkai László harmadik…
továbbmagazin
Tarr Béla rengeteg szállal kötődik Berlinhez. Három nagyjátékfilmjének is a város A-kategóriás fesztiválján tartották a premierjét és ott kapta meg…
továbbmagazin
A szociális problémák ábrázolásától a kozmikus hatások kutatásáig vezet Tarr Béla művészi útja, filmjei a kiszolgáltatottság, a bezártság, a…
továbbmagazin
Tarr Béla utolsónak szánt filmjének alkalmából tematikus címlapot állítottunk össze: olvasd el összes Tarr Béláról szóló cikkünket, tanulmányunkat,…
továbbMegérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.
Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen
Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik
Együtt mozizhatnak kicsik és nagyok – 7 magyar családi filmet ajánlunk
a teljes dossziéA Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié